Sue Arengo: Cinderella - Egy regénylakás könyvei Sue Arengo: Cinderella - Egy regénylakás könyvei
Friss posztok:

Sue Arengo: Cinderella

Írta: Gretty | 2011. október 25., kedd | 00:08

Once upon a time...


Erről a már jól ismert történetről egy újabb kiadás akadt a kezembe az Oxford University Press jóvoltából. Hogy miért? Hát mert néha előolvasó szerepkört töltök be az unokahugik számára. No nem mintha Hamupipőke történetét ellenőrizni kellene 12-es karika szempontjából. Egyszerűen csak kíváncsi lettem, hogy milyen lehet angolul.

Örömmel jelentem, ez a mese magyarul vagy angolul, zanzásítva vagy bőlére eresztve is tetszik. Igaz, az illusztrációk egy csöppet szerintem egyszerűek voltak, no de ezt már igazán nem az én tisztem megítélni.
Nagyon kedves dolognak tartom, hogy a történet végén van pár szövegértésen alapuló feladat, és némi szószedet is, amivel sokat segíthetnek az angolul tanuló csemetéken. És örömömre szolgál, hogy erre én már nem vagyok rászorulva, bár az is igaz, hogy a cinder szó most épült be a szókincsembe.

De nem csak a nyelv terén fedeztem fel apróbb újdonságokat.
Azt a verziót már ismertem, ahol a két mostoha testvér külső paramétereiket tekintve... nos, szóval az egyikük magas és vékony, a másikuk alacsony és pufi, ám mindketten csúnyák és gonoszak. No de az még nekem is új volt, hogy Hamupipőke édesapja, az újdonsült nászt követően nem halálozik el, hanem továbbra is élő tagja marad a családnak. Értem én, hogy ez gyerekkönyv, és én már kinőttem belőle, de az apa dolog kapcsán nagyon remélem, hogy soha nem fogják a lányok megkérdezni, hogy miért is nem védte meg a kislányát a cselédségtől. Mert nem tudnék válaszolni rá, hisz magam sem értem.
Ezek után muszáj lesz megkaparintanom valamely formában az eredeti verziót, ahol még nem a tündérmese vonal viszi el a történetet.

No de mindent összevetve: bájos történet, kedves kis rajzokkal, egyszerű, mégis informatív nyelvezettel, ami nagyon valószínű, hogy a fa alatt, házi készítésű scrap-book-féleségként landol a rokonság karácsonyfája alatt!


Ha tetszett a poszt, oszd meg másokkal is!

0 megjegyzés:

Ne tartsd magadban...

Mondd el bátran a véleményed!

Ez a blog az ÖnTörvényű Bloggerek Klubjának tagja! Bárminemű plagizálás az Éhezők viadalán való azonnali részvételt vonja maga után!

Ha vinnél valamit, merthogy nem közkincs ám ez itt...

Creative Commons Licenc
Gretty Gretty szerint a világ - Egy regénylakás könyvei című műve Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! 3.0 Unported Licenc alatt van.
DMCA.com .

Ha üzennél...

Név

E-mail *

Üzenet *

Bemutatópéldány
Vendégszerepléseim a Klubrádió (95,3) Bemutatópéldány című műsorában, ahol Tímár Ágnessel beszélgetünk könyvekről.
.
 
Support : Creating Website | J. | Mas
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2010-2013 Egy regénylakás könyvei - All Rights Reserved