DIY: Lebegő polc készítése házilag - Egy regénylakás könyvei DIY: Lebegő polc készítése házilag - Egy regénylakás könyvei
Friss posztok:
Főoldal » » DIY: Lebegő polc készítése házilag

DIY: Lebegő polc készítése házilag

Írta: Gretty | 2012. május 6., vasárnap | 16:00

Ezt a posztot már vagy két hete megígértem Quiconque-nak és EgyKönyvmolynak, akiktől ezúton is elnézést kérek, amiért ennyit késtem vele.
Mentségemre legyen szólva, hogy elsőre annyit szenvedtem vele, hogy nehezen vettem rá magam a szétszerelésére, pedig nem is nagy ördöngösség az egész, csak én vagyok borzasztó ügyetlen.

Tehát ez a cél!

Hozzávalók:


Neeem! Csak vicceltem! Én hiányoznék oda a legkevésbé. :)


  •  Fúró, ami a falhoz applikálásnál játszik majd fontos szerepet.


  • Sarokvas, méghozzá olyan, ami nem horgonyzott. Én az OBI-ban találtam ilyet, sima vasboltban egyszerűen nem hallottak róla. 10-es méretet célszerű venni, mert a 8-asnak nincs olyan szélessége, hogy megtartson egy átlagos könyvet. :( Pedig sokkal jobb lenne, mert vékonyabb, így kevésbé tart el a faltól.
  • Csavarok, hozzájuk illő tiplikkel. Közepes, nem túl nagy méret bőven elég. Nem kell átfúrni velük a falat. Azért persze túl kicsit se válasszunk!
  • Csavarhúzó, amivel majd odacsavarozzuk a sarokvasat a falhoz. Persze lehet elektromos is, nem csak ilyen ősrégi manuális jószág.
  • Csempeél, vagy mi a fityfiritty, ami tetszőlegesen méretre vágható akár egy körömollóval is. UPDATE: élvédő a polgári neve a szerkezetnek. :)
  • Erről jut eszembe, hogy kell olló, meg pillanatragasztó is. És takarítószerek a művelet legvégére.


  • Ízlés szerint jól jön egy sármos szépfiú, aki ért a vízmértékhez és a fúróhoz. Persze ez csak opcionális. Harcos amazonok és kézügyességgel megáldott, térlátásában magabiztos hölgyek nem szorulnak rá. Ám amennyiben ezt a pontot igénybe vesszük, célszerű póló nélküli kivitelezést kérni! ;)

Elkészítés:


  • Kimérjük a csempeélt a sarokvasunkhoz, és a levágott darabkát a képen látható ráhagyás figyelembevételével összeragasztjuk a zárt oldallal. Minél lyukacsosabb a csempeél, annál biztosabb, hogy a kezünk odaragad, ellenben a két kívánatos elem nem fog. De kitartó próbálkozással össze fog az jönni! :)
  • Fontos megjegyezni, hogy a csempeél vágás közben hajlamos eldeformálódni, amit ildomos "visszahajtogatni" ragasztás előtt. A könyvek védelme érdekében az éles sarkait akár meg is reszelgethetjük.


  • Alapos és pontos méregetés és jelölgetés után (ide kell a vízmérték) lyukat fúrunk vagy fúratunk a falba. A képen három van, de rá kellett jönnöm, hogy bőven elég kettő is akár, ha stratégiailag jól vannak elhelyezve.
  • Ezek után elhelyezzük a tipliket, és odacsavarozzuk a sarokvasat a csempeéles részével lefelé.



  • Ha ezzel megvagyunk, és még van egy kis türelmünk a pakolás előtt, akkor felporszívózzuk a fúró által köhécselt téglaport.
  • Ha nincs, akkor máris nekiláthatunk az alap könyv elhelyezéséhez úgy, hogy a sarokvas és a csempeél közé csúsztatjuk a borítót, majd rácsukjuk a könyvet magára a sarokvasra. Olyat válasszunk, amit ritkán szeretnénk olvasni, ugyanis ha nem hagytunk optimális rést a csempeél és a sarokvas között, akkor vagy lötyögni, vagy szorulni fog a könyv. Meg aztán erre pakoljuk rá a többit.


  • Ha ezzel megvagyunk, már pakolászhatjuk is a többi könyvet. Az ne zavarjon bennünket, hogy a böszme csavarok és persze maga a sarokvas miatt az első pár könyv el fog állni kissé. Ezt nem írták semelyik DIY oldalon, ahol a lebegőpolc elkészítését láttam, úgyhogy ez nyilván nem egy lényeges pontja a műveletnek. Vigasztaljon bennünket az a tudat, hogy az egészből csak annyi látszódik, ha ügyesek vagyunk, amennyit a polc elé leguggolva látunk. :)


  • Azt mondjuk említik máshol, hogy sokat nem érdemes pakolni a polcunkra, de én azt hittem, hogy ez azért van, mert gondok adódhatnak a súllyal. Na, hát erről épp szó sincs, hacsak nem habszivacsba fúrtunk. Azért nem jó 4-5 könyvnél többet pakolni, mert ezt átlépve egy idő után kifelé kezd dőlni a könyvhalom, hiszen a legalsók a sarokvas miatt kissé kijjebb vannak. De ezen sem szabad problémázni, mert a megoldás az, hogy felülről le kell súlyozni az egészet valamivel, ami kicsi, de viszonylagosan nehéz.


  • Ha mostanra hagytuk a söprést vagy porszívózást, akkor feltétlen csináljuk meg, hiszen sokkal jobb úgy gyönyörködni a kész műben, hogy rend van.
  • Szemben elhelyezkedve a polccal néhányan rájöhetnek arra ilyenkor, hogy - mint a fenti képen is látszik - a vízszint nem igazán sikerült, hiába is méricskéltünk pontosan, ha az az átkozott fúró a lyukakat milliméterekkel is akár arrébb vitte.
  • Ezt a bakit némi dühöngéssel és halvány szinteltolással meg lehet oldani.
  • Akik sármos szépfiúval dolgoztattak, azok ezen a ponton kezdhetnek el üvölteni a jómadárral. Utána jöhet a szinteltolás.


Persze nem kell aggódni, mert pofonegyszerű az egész, és tényleg jobbára csak azon áll vagy bukik a dolog, hogy ki mennyire pontosan tudja azokat a lyukakat befúrni a falba. Ha az okés, akkor ezer százalék, hogy ez a polc lesz a kedvenced, mert nagyon helytakarékos, egészen olcsó még akkor is, ha 5-6 könyvnél többet nem is pakolsz egyre. 
A csavarok ugyanis nem kerültek 100 forintba, a csempeél métere szintén hasonló összeg, és az rengeteg ilyen polchoz elég. A sarokvas az OBIban mondjuk húzós, mert egy darab 600 forint is akár, de néha lehet találni ilyet csomagban is a Lidlben, és az össz-vissz csak egy ezres. Szóval ha drágábban vásárolsz, akkor 800-1000 forintra jön ki egy polc, de ha nem a prérin lakik valaki, akkor 300-400 forintból megvan az egész.


Aki kedvet kapott, attól a későbbiekben várom a fényképet a saját művéről! ;)


Ha tetszett a poszt, oszd meg másokkal is!

18 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy! :)) Tényleg ötletes! :)

    VálaszTörlés
  2. Ez állati! Nagyon-nagyon ügyes vagy! És még az izomcsávó se kellett hozzá :)

    VálaszTörlés
  3. @Kristina: @EgyKönyvmoly:
    Köszi csajok! :) Az ötlet egy Lakáskultúra számból van, de a netet is ellepik a hasonló leírások.
    Van egy barbárabb módja is, ahol az alsó könyvhöz ragasztod a sarokvasat. :\

    Izomcsávó meg azért nem volt hozzá, mert errefelé nincsenek.
    De ez persze nem állhat útjába semminek, amit egyszer a fejembe vettem. :) Látnátok a konyhámat! ;)

    VálaszTörlés
  4. Megrendelés leadva a helyes szépfiúnak, azaz a férjemnek...

    A csempeélt nálunk élvédőnek hívják ;-P

    VálaszTörlés
  5. @MFKata: legyen élvédő! Nekem aztán... :) Én mindig úgy magyarázok az eladóknak ilyen helyen, mintha külföldi lennék. Mutogatok, meg képet viszek magammal... Néha meg is értik. :D

    VálaszTörlés
  6. Én is csak azért tudom, hogy az építkeztünk és szükség volt rá dögivel :-)

    Szegény férjem! Kitaláltam, hogy most a csupasz falat teleaggatom ilyen polcokkal :-D Sorozatonként egyet (mert ugye nem bír el sok könyvet ) ;-)

    VálaszTörlés
  7. Szia!

    Nézem, nézem, de nem értem, hogy miért kell a csempeél. Anélkül nem tartja meg a sarokvas?

    VálaszTörlés
  8. @Grafoman: anélkül alulról lefittyen a borító. Azt nem tartja a sarokvas, mert az kvázi a levegőben kellene, hogy megálljon az élvédő nélkül.

    VálaszTörlés
  9. Gretty, és ha nemszeretem könyvet teszek az aljára, és azt odaragasztom a sarokvashoz...? Csak gondolkodom, mert az alapötlet nagyon tetszik..

    a sarokkönyvjelzőket az előbb megcsináltam :D

    VálaszTörlés
  10. @Grafomano: az is megoldás, csak én nem találtam beáldozható könyvet. :)

    VálaszTörlés
  11. Sztem én bemennék egy antikváriumba, és vennék pár olyat, ami már megvan itthon.. :D

    VálaszTörlés
  12. @Grafomano: te aztán nem cicózol! :)
    Ezt a módszert még én is meggondolom. ;)

    VálaszTörlés
  13. Tényleg nem szoktam cicózni.. :)

    VálaszTörlés
  14. Hű, ez de ötletes! Nekem is valami ilyesmi kéne, mert a könyvespolcon már semmi hely nincs, egy másik pedig már nem férne el sehol :(

    Lehet kipróbálom ezt a verziót!

    VálaszTörlés
  15. @Vicky @ Books, Biscuits, and Tea
    Így majd' egy év használat után azt mondom, hogy célszerű beáldozni egy könyvet, és az aljához erősíteni a sarokvasnak, mert sokkal stabilabban állnak úgy rajta a könyvek.

    VálaszTörlés
  16. A blogolás íratlan szabályai szerint korrekt lett volna, ha megemlítessz...hmmmm........ http://napiszemtorna.blogspot.hu/2011/12/unnepi-konyvozon.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ezt a tippet még annak idején a Lakáskultúra magazinban láttam, de örülök, hogy ennyire elterjedt.
      És mivel a képek sajátok, nem is éreztem szükségét, hogy forrásmegjelölést keressek a blogok között, szóval, ha nem haragszol, továbbra sem jelölnélek a posztban, ellenben szívesen beszkennelem az újság vonatkozó oldalát.

      Törlés
    2. A Kreativ (utóbbi időben Reforma) az én rovatom..immáron öt éve...De ha ott láttad, akkor bocs!:)...Akkor amikor ez megjelent nem volt még blogom, így hát nem is volt a cikkben a blog elérhetőség...De minden megjelent "csinálmányomat" utólag kiposztoltam, ezért gondoltam, hogy ott láttad...

      Törlés

Ez a blog az ÖnTörvényű Bloggerek Klubjának tagja! Bárminemű plagizálás az Éhezők viadalán való azonnali részvételt vonja maga után!

Ha vinnél valamit, merthogy nem közkincs ám ez itt...

Creative Commons Licenc
Gretty Gretty szerint a világ - Egy regénylakás könyvei című műve Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! 3.0 Unported Licenc alatt van.
DMCA.com .

Ha üzennél...

Név

E-mail *

Üzenet *

Bemutatópéldány
Vendégszerepléseim a Klubrádió (95,3) Bemutatópéldány című műsorában, ahol Tímár Ágnessel beszélgetünk könyvekről.
.
 
Support : Creating Website | J. | Mas
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2010-2013 Egy regénylakás könyvei - All Rights Reserved