Vásárlási praktikáim - Egy akcióvadász naplójából - Egy regénylakás könyvei Vásárlási praktikáim - Egy akcióvadász naplójából - Egy regénylakás könyvei
Friss posztok:
Főoldal » » Vásárlási praktikáim - Egy akcióvadász naplójából

Vásárlási praktikáim - Egy akcióvadász naplójából

Írta: Gretty | 2011. november 6., vasárnap | 22:14

Klaudia javaslatára akció-vadász praktikáim megosztására vetemedem az alábbiakban.

Amikor újra felfedeztem az olvasást, már rendelkeztem egy jelentős könyvtárral, de azok jobbára már olvasottak voltak, illetve többnyire szakkönyvekből állt.
Az újra felfedezés is nagyjából azt takarja, hogy míg gyermekkoromban faltam az irodalmi műveket, ez sajnos a gimnázium éveim alatt a kötelezőkre, illetve az abszolút kedvencekre (Austen, Bronte nővérek, Beauvoir) korlátozódott.
Aztán jött a több éven át tartó szakirodalom mániám, melyet a Harry Potter sorozat tarkított csupán. Illetve A Twilight, de az már kicsit összefolyik a rehabilitálódásommal.

Szóval tavaly karácsonykor ültem a könyveim felett, és szomorúan vettem tudomásul, hogy az általam ismert könyvtárak (magán, helyi, közeli kisvárosi) már nem lakatnak jól.
Így érdeklődésem a könyv(fel)vásárlás felé fordult.

Szeretném magam élelmesnek titulálni, de ha őszinte akarok lenni, inkább általános szegénységben szenvedek ugyanúgy, mint sok mindenki más a mai világban. Kényszer szüli a vadászt! :D
Így pár dologra csak sikerült magamtól rájönnöm.

Nálam az alap, hogy majd egyszer gazdag leszek becsülettel kiperkálom a könyvek árát, de addig sajnos megy az agyalás, illetve sajátos képletem használata, melyet ezennel mindenkivel megosztok.
Nem kell félni, én sem vagyok nagy matekos. Íme: akciós ár < teljes ár

Az alap ugyebár a teljes vételár, amihez a kedvezmények mértékét nézem. A helyzetemet jelentősen megkönnyíti, hogy az egyik jelentős könyváruházzal szerződése van a munkahelyemnek, (privátban kiadom a nevét, itt viszont nem akarok több reklámot csinálni, mint amennyi szükséges) így bármikor 30% kedvezménnyel vásárolhatok.

Így módosul az alap, ami így már 70%. Vagyis adott szívem vágyánál innentől kezdve azt kell lesni, hogy van-e ennél kedvezőbb ajánlat. akciós ár < teljes ár-30%

Ezen ajánlatok meglelése többnyire időt és fáradtságos munkát igényel, amit én annyira imádok, hogy ha valaki könyvfelvásárlót keres, az szóljon bátran!
De félre a tréfával.

Kezdetben csak a nagyobb könyváruházak kínálataiban keresgéltem. Ilyen az Alexandra, Bookline, LíraLibri. Ők a nagyban játszók, akik kedvezmény kártyákkal és egyéb folyamatos akciókkal igyekeznek a lelkes, önuralomtól mentes molyok kedvére tenni. (A Bookline a kivétel, mert tőlük még nincs törzsvásárlói kártyám, így kissé önhitten feltételezem, hogy nincs is nekik.)
2+1, 3+1 akcióikkal én nem vagyok kibékülve, mert ilyenkor nem szokott teljesülni a spórolás. A könyvszerdákat már jobban kedvelem, de valahogy mindig csak egy-egy könyv tetszik meg a kínálatból, és akkor már megint nem érvényesül a képletem. Ellenben a tematikus akcióknál már érdemes szemezgetni! (Kiadók szerint, téma szerint… stb.)

Emellett mindegyiknek van nagykereskedelmi része, amikkel bizonyos feltételek teljesülése mellett, érdemes lehet felvenni a kapcsolatot. Mi úgy vagyunk jogosultak rá, hogy egy nonprofit szervezetnek dolgozom, és még régebben az egyik exkollégám hozta tető alá a megegyezést. A szerződésben foglaltakról sajnos semmit nem tudok, de az biztos, hogy (már) nincs kötelező rendelés. (Ha volt egyáltalán valaha is.)
Úgy vélem, hogy olyasmi ez, mint a recikönyv lehet, (bár jómagam meg azt nem próbáltam ki soha) hogy egy próbát megér, hogy felvegyük velük a kapcsolatot. Ha a visszajelzés pozitív, akkor örülünk, ha meg nem, akkor vadászunk tovább.

Szóval a fenti négy könyváruházat mindenképpen érdemes több szempontból is figyelni. De nem akárhogyan… Az az alap, hogy mindenhová szépen felregisztrál az ember. A Bookline esetében még a Liners-re is akár, ami egyfajta kupon leső kezdeményezés.

Amiből szintén van jó pár. Ilyen a Bónusz Brigád, Kuponvilág, Napi Tipp is. Itt persze könyveken kívül számos más dologra is lehet kedvezményre jogosító kuponokat vásárolni. No én ezekre is mind fel vagyok regisztrálva, így mindenki gondolhatja, hogy miként nézhet ki az e-mail fiókom. Épp ezért célszerű külön mappába gyűjteni őket, mert egy idő múlva kezelhetetlen lesz minden, ami esetleg egy-egy jó ajánlat feletti elsiklást eredményezhet. Ez érvényes a könyves hírlevelekre is.

Tehát ők a nagyobbak, amik akkor is a szemünk elé kerülnek, ha még csak kezdő vadászok vagyunk.
A következő szint a kisebb könyves oldalak megismerése. – Senki meg ne sértődjön a kisebb szón, mert itt én gyakorlatilag a marketing alapján osztályozok.
Figyelni érdemes szerintem a Polc, a Booker, a Könyvnet, a Könyvudvar és természetesen a Molybolt honlapjait. (Hirtelen csak ennyi jut eszembe, de ennél sokkal több van.) A regisztráció itt is ildomos, mert a hírlevél ugyebár időnként súlyos pénzspórolást jelenthet. :)

Főként a Molybolt erőssége az 500 forintos könyvek beszerzésének lehetősége, illetve a Könyvudvar üzletpolitikája szívet melengető. (Utóbbiért örök hála Angelikának, mert az ő blogján bukkantam rájuk!)
*ahogy néztem a Molybolt és az Animare részben közös platformot használ, így érdemesebb a Molyboltot használni, mert ugyebár azzal magunkat támogatjuk, és persze pro tagságot ér.

Csak meghívóval a Brands-re lehet felregisztrálni, ahol időről-időre szintén lehet kedvező opciókkal rendelni. Igaz ők elég nagy postaköltséggel dolgoznak, de mivel rendelés előtt ők maguk kiírják a kedvezmény mértékét, így könnyen mérlegre lehet tenni, hogy megéri-e vagy sem. Én azt tapasztaltam, hogy három könyv felett már mindenképp, az alatt viszont nem igazán.

Ha még bírja a levelesládánk, akkor jöhet az expert szint, ami már a kiadókkal való szorosabb kapcsolatot jelenti. No nem a recire gondolok itt sem, hanem arra, hogy számos helyen megspórolhatjuk a kereskedelmi haszonkulcsot. Postaköltséget természetesen itt is kell figyleni!
Azt, hogy kinek mely kiadó és könyveik jönnek be, az egyéni ízlés dolga, de azt azért megjegyzem, hogy kedvezmény és hozzáállás szempontjából a Kelly Kiadó és a Pongrác igazi teli találat, ha pont az ő könyveikre fáj a fogunk. Könyvhetek és szezonzárások előtt szinte mindenhol lehet kiárusítást találni. Ilyen szép emlékeim a Victoria Kiadóval kapcsolatban vannak.

Persze rengeteg más kiadó is van, ahol a nyár folyamán számos könyvet dobott szinte utánam. Legékesszólóbb példája az Ulpius, akik a Facebookon keresztül szinte könyörögtek, hogy vegyem már meg végre potom pénzért Ward mindkét sorozatát. :D

/Aki lemaradt volna: nyár végén, ősz elején volt egy olyan kezdeményezésük, hogy 3 könyvet lehetett ötezer forintért magunkévá tenni. Ráadásul nem csak a boltban vásárolt példányokra volt érvényes, hanem az e-mailben leadott rendelésekre is, amik tízezer forint felett már ingyen jöttek el piciny regénylakásomba. – Ez így hirtelen őrületes összegnek hangzik, de ha belegondolok, hogy teljes áron mennyi lett volna, akkor a képletem igencsak vidulna, hogy mennyit spóroltam ezzel. Számoljátok ki teljes áron! Mennyi lett? Na nekem meg húszezer forintba… Azaz több, mint 40% a kedvezmény!/

Szóval a kiadók Facebook oldalait lájkolni szinte kötelező mindenkinek, aki nem akar teljes áron vásárolni.

A Könyvmolyképző is aktívkodik a neten, bár ők inkább kreatív szerencsejátékot játszatnak velünk, minthogy leértékeljenek. Ez nekem nem olyan jó, de annak, aki szereti ezeket, mindenképpen megéri. A kevésbé játszósoknak marad a Jonatán velük kapcsolatban.

Az Agavénál pedig a szépséghibás könyveket érdemes figyelni…

Nagyjából ezek azok az oldalak, ahol szinte naponta, de hetente biztosan figyelem az akciókat.

És akkor jöjjenek a szállítási költség lenyomó praktikáim.

Molyon már kifejtettem egy-két embernek, hogy a postaköltségen is lehet spórolni.
Van, hogy kinézek magamnak valamit, de ha megnézem a szállításért felszámolt összeget, akkor már nem is éri meg a képletem alapján. (akciós ár + pk < mint teljes ár-30%)

Ilyenkor kezdődik a kettes szintű agyalás, mert van 4 lehetőségem:
  • szétnézek, hátha látok még valamit jó áron, hogy átlépjek az olcsóbb, vagy ingyenes szállítási kategóriába (ez a módszer egész nehézkes, főleg, ha már elfogyott a magán nyugdíjpénztárból visszautalt pénz XD)
  • pick pack pontba kérem – van, hogy az is ingyenes – és addig körözök keselyűként az ismerősök körül, míg nem találok valakit, aki épp abba a városba megy abban a pár napban, ahová kértem a csomagot
  • személyes átvételt kérek, és a pesti ismerőseim vérét szipolyozom, hogy „lécci-lécci srácok, hozzátok haza nekem, ha jöttök” (ezzel két baj van: lehet, hogy nincsenek arra ismerősök, vagy mint nálam, nem mindig van képen egy héten akár háromszor is elzavarni őket a város különböző pontjaira)
  • elgyengülök, mindent sutba dobok és rendelek, romba döntve magamat


De ejtsünk szót az impulzus vásárlásról is, hogy mindenki lássa, hogy a könyvvadászat kőkemény munka.

A minap beestem a helyi közértbe, ahol elém ugrott egy könyves stand. Próbáltam elnézni mellette, de pici könyv fetisiszta vagyok, és mikor megláttam párat újdonságként… hát mit is mondjak… Vásároltam!
Rohantam is gépközelbe, hogy ellenőrizzem botlásom súlyosságát. Kiadó oldalára fel, könyv árát kikeres, állat padlóról felszed. Kiderült, hogy féláron megkaptam, ahogy azt a kiadón keresztül tudtam volna. Ezen viszont megrökönyödtem, mert tapasztalataimmal ütközött. Így visszarohantam a közértbe és követeltem a titkukat. Kiderült, hogy valamilyen bizományi alapon vannak náluk a könyvek.
Az eset tanulsága, hogy mindig napra késznek kell lenni és éberen figyelni, mert nem tudhatjuk, hogy mikor és hol ugrik elénk egy-egy olcsó könyv.

Ezt a bizományis dolgot meg azóta nyomozom, mert kíváncsivá tett, hogy ha már egy amúgy nagy haszonkulccsal dolgozó kisbolt így tudja adni a könyveket, akkor mi lehet a titok?!

Remélem, hogy hasznos volt az én kis posztom, és ki tudja… lehet, hogy még lesz folytatása.
Vásároljatok! Kommenteljetek! Osszatok meg még több praktikát! És esetleg valaki végre azt is elárulhatná, hogy hogyan kell ide a bejegyzés aljára illeszteni a „Kedvenceld a Molyon” gombocskát. ;)
Ha tetszett a poszt, oszd meg másokkal is!

5 megjegyzés:

  1. Hát ez tényleg kimerítő válasz volt.:D
    Nekem a szállítási költséggel van a legtöbb bajom, mivel itt ahol én lakom, vagyis a prérin, nincs egy normális könyvesbolt sem. Így személyesen nem tudok átvenni semmi, ezért nekem is gyakran ahhoz kell folyamodnom, hogy az ismerősöket kérjem meg, de ők már könyvmumusnak gondolnak, hogy állandóan ezzel zaklatom őket. Szerintem a pestiek hihetetlen előnyben ezen a téren.
    Egyébként én a bookline-on vagy a 7books-on szoktam vásárolni. De fórumokról is sok könyvet szereztem már be.

    VálaszTörlés
  2. De jó, hogy megírtad, köszi! Én általában vagy a bookline-on vagy a helyi Alexandra boltban vásárolok. Írásodat olvasva itt az idő a változtatásra:)
    Át fogom tanulmányozni a linkeket, Bár ebben a hónapban már elköltöttem a rávalót:(

    VálaszTörlés
  3. Szilvamag: a szállítási költség nálam is mumus, én is prérin lakom. :)
    Nagyon figyelek arra, hogy mindenképp nagyobb arányban legyen a kedvezmény a pk-hoz képest.
    Ezt tudom variálni úgy, hogy még véletlenül sem kérek utánvéttel könyvet, ha az úgy drágább!
    És már nekem is ég a bőr a képemről, hogy az ismerősöket kell ugráltatni, de szerencsére nem vágták még hozzám a könyveimet. Igyekszem mindenkire feladatot hárítani, így nem olyan feltűnő nekik. Kivéve, ha összejárnak kibeszélni. ;)

    Szóval a szállítás mindig mumus, de nagyobb mértékű kedvezménynél már nincs vele nagy baj. Értem itt a 40% és a feletti kedvezményt.
    Persze hülyén néz ki, ha veszek pl 5 könyvet 500 forintért és ehhez megy pl 800 forint pk, de ha eleve pár ezret spóroltam a könyveket, akkor gyakorlatilag a szállítás 1-2 százassal drágít csak, és még így is bőven a 40% csökkenés megmarad.
    Sakkozni kell sajnos, és baromi erősnek lenni.

    Klaudia: nekem nincs fix havim a könyvekre, ellenben vannak fix kiadásaim (rezsi, biztosítások... stb) ha azokat kicsengettem, és maradt valamennyi, akkor egy 70-80%-os akciónak nem állok ellent. :D
    De 30-40%-ba már nem vágok bele csak ha van extra cash, mint amilyen a nyugdíjkám volt. Tudom, hogy hülye vagyok ezért, de mindig azzal vigasztalom magam, hogy rosszabbra is elmehetne a mai világban. Cigi, alkohol, drogok... És mondanám, hogy direkt sarkosítva írom ezen példákat, de nem feltétlenül, mert a mai világban már ritka ember az, aki ne kompenzálná valahogy az Életet és annak "szépségeit". No hát én ezt a fentiek helyett a könyvekkel, illetve az olvasással teszem. :D
    De értem, hogy miről beszélsz.

    Ilyenkor van az, hogy mérlegelem a helyzetet.
    Lehet-e újabb és újabb leértékelése a könyvnek? Igen?! Akkor ráhagyom. (Tipikusan ilyenek a kevésbé felkapott könyvek. Például Gayle Callen, Cecily von Ziegesar, sajnos Janet Evanovich és Mary Jo Putney is, ugyanis időről-időre látom őket pár százasért.)
    Nem?! Akkor átgondolom, hogy mennyire kell a könyv. (Ilyen volt Ward, mert akit majd ötezerért árulnak, azt nem egy hamar fogom ötszázért megkapni.)

    A "menő" könyveknél marad az antikvárium, de az meg valahogy túl sok idő, vagy ha nem, akkor alig olcsóbb, mint a rendes ár.

    VálaszTörlés
  4. Nekem mostanában a férjem a mumus. Régebben meg a családom volt. Volt olyan, hogy megkérdezték mit kérek szülinapomra? De mielőtt kinyithattam volna a számat, közölték, hogy könyvről ne is álmodjak, azt nem kapok!

    Tegnap meg hoztam haza a 8000Ft-ot érő könyveimet 5800-ért. Erre a férjem kiakadt, hogy miért nem inkább magamnak vettem valamit (ruhát stb) Magyarázhattam én, hogy ezt igenis magamnak vettem:DDD

    Szóval nekem ezek a legnagyobb akadályok:(
    A ti préritek merre van? Esetleg Sopron környékén?

    VálaszTörlés
  5. Ilyen nekem is volt már. Bár a Harry Potterek idején éreztem a hálát, hogy nem kell túlagyalniuk a dolgokat. :)
    Aztán mikor megpendítettem, hogy a Lazi Kiadó könyveinek is örülnék, (amik még olcsóbbak is!) akkor kijelentették, hogy hát azt már nem. Én arra a következtetésre jutottam idehaza, hogy félnek tőlük, mert nem ismerik ki magukat a könyvek között.

    És a ruhás dolgot is megkaptam már, de persze ha meg eleve arra költök, akkor meg azzal van baj, mert mennyi van már. :D

    A mi prérink Csongrád megye szélén van. Eléggé távol Soprontól. :(

    VálaszTörlés

Ez a blog az ÖnTörvényű Bloggerek Klubjának tagja! Bárminemű plagizálás az Éhezők viadalán való azonnali részvételt vonja maga után!

Ha vinnél valamit, merthogy nem közkincs ám ez itt...

Creative Commons Licenc
Gretty Gretty szerint a világ - Egy regénylakás könyvei című műve Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! 3.0 Unported Licenc alatt van.
DMCA.com .

Ha üzennél...

Név

E-mail *

Üzenet *

Bemutatópéldány
Vendégszerepléseim a Klubrádió (95,3) Bemutatópéldány című műsorában, ahol Tímár Ágnessel beszélgetünk könyvekről.
.
 
Support : Creating Website | J. | Mas
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2010-2013 Egy regénylakás könyvei - All Rights Reserved