Hajtogass egyedi borítékot könyvből! - Egy regénylakás könyvei Hajtogass egyedi borítékot könyvből! - Egy regénylakás könyvei
Friss posztok:
Főoldal » » Hajtogass egyedi borítékot könyvből!

Hajtogass egyedi borítékot könyvből!

Írta: Gretty | 2013. január 26., szombat | 12:48

Újabban egész jó barátságba keveredtem az origamival, melynek köszönhetően már megy a csákó, a kishajó és a boríték is. ;)
Eme DIY posztban természetesen a borítékhajtogatás fortélyait osztom meg a nagyérdeművel, mert feltételezem, hogy az első kettő jobbára csak nekem volt újdonság.

Egyébként onnan jött ez az új hobbi, hogy lejárt az Éves horoszkóp 2012, de nem volt szívem kidobni (tartogatni meg nincs szabad kapacitás a polcokon), ezért szétkaptam, és egy csomó dologgal elkezdtem kísérletezni, amiket Pinteresten láttam.

Alább két borítékhajtogatós módszert mutatok, melynek segítségével, ha postai levelezésre nem is, de kísérőkártya elrejtésére mindenképp alkalmas borítékokat lehet hajtogatni.

Könnyen, gyorsan borítékot!

Hozzávalók:
  • egy nagy bögre kávé (opcionális, de olyan idegbetegeknek, mint én, ha hajtogatásról van szó, kötelező!)
  • egy-egy lap valamely könyvből - esetünkben ugyebár egy tavalyi asztrológiai útmutatóból, de ízlés szerint lehet bármilyen lappal kísérletezni,
  • ragasztó, ami nekem pont tegnap fogyott ki, amikor a cipős dobozaimat újítottam fel, így ennek a kelléknek a felhasználása nem fog látszódni a képeken,
  • esetleg olló, vonalzó, ceruza,
  • ízlés szerint bármi, amivel a végén díszíthetsz

A képek jobb klikk, Kép megnyitása új oldalon/lapon művelettel jelentősen megnőnek.
Ha vinnéd őket, dobj egy e-mailt a gretty@grettyszerintavilag.com-ra, várd meg a válaszom, melyben tök jó fej leszek, jelölj forrásként, és már használhatod is! ;)


Először is, a téglalap formájú papírból kreáljunk egy négyzetet. Az 5. képen látható csík eldobása nem javasolt, mert könyvjelzőként később még felhasználjuk. ;)
Azért téptem egyébként, mert az olló és én ingatag barátságban állunk, és különben is, így rusztikusabb a hatás. Hasonló elv miatt nem tisztáztam a kötésoldalt. Természetesen ezek levághatóak, ha tud valaki egyenesen vágni, illetve, ha van az a célszerszáma, amivel egy nyisszantással lehet vágni a papírt. (Szombat van, az agyam hétvégi üzemmódban, nem jut eszembe a neve.)

Miután megvan  kívánt formánk, egy téglalap alakot képzelünk a közepébe. A képek kedvéért és rajzoltam is bele egyet. Ennek mentén előbb kétoldalt behajtunk egy-egy sarkat.

Ha ez megvan, alulról felhajtjuk a harmadikat, de úgy, hogy egy kicsit ráhajtunk az egészre. (9. kép)

Itt következik a leragasztás, amivel az alsó sarkat rögzítjük a két oldalsóhoz.

Ha ez megvan, ráhajtjuk a felsőt is. Ez lehet szintén némi ráhajtással, de lehet épp illeszkedve is.


Az elkészült borítékot ízlés szerint díszítjük! (Itt például látható, hogy dekor-ollóval, vagy mivel is formázhatjuk akár.)
Megisszuk a maradék kávét, vagy elmegyünk másikért. :)


Origamizz borítékot!

A másik módszer már egy fokkal melósabb, és jobbára dekoratív funkciókkal bír. (Bár én ebben küldtem el Jázminnak a múltkori lucázós játékban kihúzott cédulákat emlékbe. Mármint amin a neve volt, meg a nyereménykönyv címe.)

Hozzávalók:
  • ide csak a kávé és egy lap kell :D


A kezdő lépés ugyanaz, mint fentebb, de most semmiféle tépésre-vágásra nincs szükség.
A képeken látható módon kezdjünk el hajtogatni. (Úgyse tudnám értelmesen leírni, ezért tessék szépen most a képekbe kapaszkodni!)


A hajtogatás egy bizonyos pontján a borítékunk inkább kezd el hasonlítani egy Csillagkapus replikátorra, mint egy borítékra, de nem szabad kétségbe esni, hiszen mire a fentebb látható utolsó képkockáig eljutunk, már kezd alakulni a dolog. :)
  

Voilá! Ugye mondtam? ;)


Csak a méretarányosság kedvéért: ugyanakkora lappal kezdtem, mint az első verziónál, és ugyanahhoz a bögréhez állítottam. Ekkora a különbség, ezért, ha valaki eme módszerrel akar méretesebb borítékot kreálni, az válasszon talán A/3-as lapot.

Remélem a képek egész egyértelműen végigvezetnek a lépéseken, és mindenki jól szórakozik majd az elkészítés közben.
Ha valami nem lenne egyértelmű, lejjebb várom a kérdéseket, és legjobb tudásom szerint megpróbálok segíteni.
Ha tetszett a poszt, oszd meg másokkal is!

6 megjegyzés:

  1. Jajj, ez szuper ötlet. Nekem is van valahol egy 2011-es horoszkópos könyvem. Lehet, hogy befogom :)

    VálaszTörlés
  2. @Nancy
    Ugye? :) Én most lámpaburát készítek épp.
    Egy könyv, ezernyi felhasználás.

    VálaszTörlés
  3. @Gretty
    A gyerekekkel akartam a minap az oviban borítékot hajtogatni, de amit mintának találtam, az minden volt, csak boríték nem. De ezt mindenképpen kipróbálom velük is. :) Imádni fogják.

    VálaszTörlés
  4. Hihi a második de ismerős :D

    VálaszTörlés
  5. @Jázmin Kálmán
    Ugye? :)
    Kár, hogy azóta sem kaptam fotókat róla, meg a könyvekről. :( :P
    :)

    VálaszTörlés
  6. Jujj a képek... Àáá, ezer bocsi, teljesen kiment a fejemből, de mindjárt csinálok és elküldöm emailben :))

    VálaszTörlés

Ez a blog az ÖnTörvényű Bloggerek Klubjának tagja! Bárminemű plagizálás az Éhezők viadalán való azonnali részvételt vonja maga után!

Ha vinnél valamit, merthogy nem közkincs ám ez itt...

Creative Commons Licenc
Gretty Gretty szerint a világ - Egy regénylakás könyvei című műve Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! 3.0 Unported Licenc alatt van.
DMCA.com .

Ha üzennél...

Név

E-mail *

Üzenet *

Bemutatópéldány
Vendégszerepléseim a Klubrádió (95,3) Bemutatópéldány című műsorában, ahol Tímár Ágnessel beszélgetünk könyvekről.
.
 
Support : Creating Website | J. | Mas
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2010-2013 Egy regénylakás könyvei - All Rights Reserved