Karen Chance: Árnyak vonzásában - Egy regénylakás könyvei Karen Chance: Árnyak vonzásában - Egy regénylakás könyvei
Friss posztok:

Karen Chance: Árnyak vonzásában

Írta: Gretty | 2013. január 23., szerda | 12:28

Eredeti cím: Claimed by Shadow
Fülszöveg: A Megérint a sötétségből megismert Cassandra Palmer, a hétköznapinak egyáltalán nem mondható lány. Különböző evilági és természetfeletti kalandjai nyomán a világ legbefolyásosabb jövőbelátója, azaz Pythia lett. Bár ezt a kiváltságot rendszerint csak hosszú évekig tartó felkészítés végén lehet elnyerni, de Cassie személyéhez fűződő, finoman szólva is szokatlan események és körülmények a jelen esetben felgyorsítják a folyamatokat. Ezáltal egyik pillanatról a másikra olyan hatalom birtokába jut, amelyet minden mágus, vámpír, sőt még?az Erdők Népe is szeretne maga mellé állítani – vagy végleg eltörölni. Cassie sorsa ilyenformán nemhogy rendeződne, inkább még bonyolultabbá és kiszámíthatatlanabbá válik. Szerencsére leghűbb segítőtársa, egy néha kifejezetten kóbor szellem támogatására és tanácsaira mindig számíthat, igaz, olykor erősen kétséges, hogy csakugyan akkor jár-e jobban, ha megfogadja a tanácsokat. A frissen posztjára került Pythia konfliktusokba keveredik Pritkinnel, a hadmágussal, aki rendszeresen kritizálja a döntéseit, holot? ugyanazért az ügyért harcolnak. Vagy mégsem…? A MÁGUS, azaz a Metafizikai Lények Állandó Gyűlésének Újkori Szövetsége hol titokban, hol meg nyíltan ellenszegül Cassie akaratának. A vámpírok oldaláról is jó néhány ismerős arc bukkan fel. Szerepet kap Louis-César, a bajnok, aki hűvös eleganciával végez bárkivel – persze egy első szintű nagymestertől ez szinte el is várható. Megjelenik Mircea, Drakula gróf testvére, aki körül mindig felforrósodik a levegő. Cassie is ellenállhatatlan vágyat érez, hogy a karja?ban kössön ki, egészen addig, amíg egy meglehetősen arrogáns vámpír mester varázslatot nem bocsát rá, amely elriaszt tőle minden udvarlót. Ilyen viszontagságos körülmények között kell tárgyalnia a konzullal, és a többi magas rangú vámpírral. De vajon mit keres köztük Casanova? Igen, az a bizonyos Casanova. 
Cassie-nek egyre jobban elege van abból, hogy játékszernek tekintsék, ezért úgy dönt, hogy a sarkára áll. Aki a továbbiakban ujjat mer húzni vele, azzal szembesül majd, hogy a dögös külső mögött egy igazán veszedelmes ellenfél bújik meg. De vajon kire fogja rázúdítani minden haragját?

Kezembe akadt, mert...
mindjárt itt a negyedik rész, én meg kifejezetten erre tartogattam a sorozatot, hogy majd akkor folytatom, ha már látóhatáron a folytatás. :)

Közös történetünk:
Na, ez vicces kis sztori, hiszen szépen kikészítettem magamnak a hátralévő részeket az éjjeliszekrényre, jó gyerek módjára bejelöltem Molyon a megfelelő részt, majd azzal a lendülettel elkezdtem olvasni az Átölel az éjszakát, ami ugyebár a harmadik etap a sorozatból.
És igen, ez nem tűnt fel, hiszen az első rész elején is keményen bele kellett rázódnom Chance világába, így gondoltam, most is ez történik, csak már rutinosan nem problémázok rajta. Nagyjából 40%-nál jöttem rá, hogy hülye vagyok, és feltehetőleg igen kancsal is. :)

Szóval némi önhelyreigazítás után végre elkezdtem az Árnyak vonzásábant, és két dologra kellett igen hamar rájönnöm.
Egy: kifejezetten jót tesz a sorozatnak, ha még jobban összezavarom magam, mint ahogy Chance tudna, mert a kis malőr után csak úgy suhantak a második rész lapjai a kezeim között.
Kettő: sokkal-sokkal jobb lett a folytatás, mint a kezdés volt, pedig már azt is szerettem, miután nem igyekeztem annyira görcsösen az olvasással.

Innentől az első részre nézve talán spoileres szöveg következik! Vagy erőteljes rajongás.

Azok a napok, amelyek egy démonokkal teli, ráadásul már eleve is a pokolra emlékeztető bárban kezdődnek, ritkán végződnek jól.

A Megérint a sötétség végén ott búcsúztunk el Cassie-től, amikor ő elbúcsúzott Mirceától, hogy azzal a  rá jellemző lendülettel belevesse magát a Toni utáni nyomozásba (és Myra hatástalnításába is), s ezzel együtt a Dantéba, hogy Casanovától tudjon meg információkat.
Legkedvesebb Pythiánk módszerei mit sem változtak, a cél érdekében bevet mindent. Ha kell, ördögi munkaruhát csen el, szövetségre lép bárkivel (főleg, akiktől Pritkin hülyét kap), és olyan döntéseket is meghoz, ami korábban esze ágában sem volt.

Gyűjtögető magatartásának köszönhetően mellé szegődtek ráadásul a graiák is, akik kénytelen-kelletlen szolgálattal tartoznak Cassie-nek, bár azért eléggé élvezik a dolgot, amíg szatírokat terrorizálhatnak, örök bajtársa még mindig Billy Joe, aki még mindig haláli figura, és feltűnik a színen a mindig dühös Pritkin is.

Utóbbiról kiderül, hogy talán mégsem akarja megölni dilinyós lánykánkat, hiszen céljaik között van némi átfedés, ezért együtt indulnak útnak a Tündérvilágba, ahol akkor sem egyszerű az élet, ha mágikus lény vagy.

Időközben persze fel és eltűnnek új szereplők, oda és vissza utazunk az időben, Cassie-nek fogalma sincs, hogy tulajdonképpen mit csinál, bár azt szível-lélekkel teszi, s épp ezért egyik baklövést követi el a másik után, mégis megérzései mindig a megfelelő iránya terelik, és ezúttal újabb Mircea rokont mentünk meg a biztos haláltól.

Nyilvánvalóan a könyv még mindig nem könnyű olvasmány, amit két adag vasalni való mellett, tévénézés közben, a háttérben rádiót hallgatva le lehet tudni, de egyre inkább kezdem úgy gondolni, hogy talán épp ez a sorozat egyik legnagyobb erőssége.
Nem tagadom, az első rész elején én is a pokolba kívántam a rengeteg információt, ami ráadásul kerek egységet alkot, de igen hamar belejöttem, és ezt a könyvet már teljes egészében élvezni tudtam, ráadásul meggyőződésem, hogy jobb is, mint az előző.

A humor fergeteges, félek, ha vámpírok és mágusok fenyegetnének se tudnék egyetlen kedvenc jelenetet választani. (Billy sokkos állapota a Tündérvilágba érkezéskor, Elvis haknija a Dantéban, vagy amikor Pritkin és Cassie.... szóval amikor a geis és a Pythiává válás rítusának sürgetése szórakozik velük, vagy bármi, amiben Mac szerepel...)
A karakterek egyre jobban, igaz, velük korábban sem volt gond, de mostanra értek be igazán, és öröm látni, hogy mennyire következetesen vannak felépítve, milyen egyedi mindenki még akkor is, ha igazából fajtájának jellegzetességeit erősen magán viseli.
Az meg, hogy soklényes, hát egyszerűen megveszek a gyönyörűségtől, mert bár Cole-nál is nagyon patent kis világ lett összerakva, itt ezerszer egységesebb a felállás, valahogy minden olyan természetes. Olvasol, már épp irányba állítottad magad, hogy akkor épp egy Látó és egy démon beszélget a vámpírokról, s egyszer csak a háttérben rázendít egy zsugorított fej, aki ezzel teljesen kiidegeli a pultos szatírt, a konyhából beslattyog egy vízköpő, aki a tündérektől és erdei manóktól menekült, és különben is, egy enervált mágus próbálja épp felhívni magára a figyelmet.
Hihetetlen, amit Chance ebben a sorozatában összepakolt, és mégis annyira buli (egyszerűen nem tudok más szót használni rá), hogy minden megengedett, nincs határa se a te képzeletednek, se az írónőjének, ráadásul értelmes és élvezetes egységgé kovácsol minden képtelenséget a könyvekben.
Ezt egyébként majd még részletesen is kifejtem hamarosan egy külön sorozatajánló posztban.

- Beszélgetni akar velem? - pislogtam. Sosem beszéltünk egymással. Próbáltuk már megkéselni, lelőni és felrobbantani egymást, de a beszélgetésig még nem jutottunk el.

John Pritkin - hadmágus, démonvadász bérgyilkos
Addig is vissza a második rész történetéhez!
Piszok nehéz írni róla, mert jobbára az jön most is a számra, ujjaim végére, hogy Áááá..., meg Hűűűű..., meg nyihaha (igen, lovakat megszégyenítő módon röhögtem sokszor a könyvnek hála).
Mondanám, hogy Pritkin volt ezúttal a leghangsúlyosabb szereplő, kiről megtudtuk, hogy keresztneve John (ahh, John... John Pritkin, mondtam már, hogy ahhh?!), de Cassie karaktere elnyomhatatlan, és mellékszereplők is igen erősek, a sztori meg pörög ezerrel, ahogy azt már az első részben is megszokhattuk.
A szeretethullámom gondtalan áradása alól talán egyetlen kivétel Tomas, de neki nem bírom a képét, szóval lehet, hogy csak ez én egyéni szociális problémámról van szó.

De mindenki más, Billy Joe, Mac, Casanova, de még Mircea vagy Elvis is (hát az ő jelenete teljesen kész volt)... ááá, megette a fene ezt az értékelést, mert már teljesen átmentem ömlengő-rajongóba.
Igazából nem lehet (vagy nem tudom) átadni a könyv esszenciáját úgy, hogy tudom, sokan nem olvasták még az első könyvet sem, aki meg igen, az folytassa tovább a sorozatot bátran, mert egyre jobb lesz.
Én például olvasás közben Nimát és Zenkát zaklattam mindenféle e-mailben, és nekik örömködtem egyfolytában (igaz, jobbára csak smiley-kat és összefüggéstelen áradozásokat küldtem), mert kis triónk már pontosan tudja, hogy miért nem célszerű egy vödör marhát ajándékozni születésnapra, vagy miért nem szabad elindulni mágikus védelem nélkül a Tündérvilágba.

Megyek is, és inkább megírom a másik posztot, ami talán értelmesebb lesz, és a sztori elmesélése nélkül el tudom magyarázni, hogy miért éri meg elolvasni a sorozatot!

Kiadó: Kelly

Értékelés:
Ha tetszett a poszt, oszd meg másokkal is!

14 megjegyzés:

  1. Hm, amikor írtad hogy Mac, arra gondoltam, hogy most itt összekeversz valamit:D De aztán csak eszembe jutott melyik Macről van szó...

    VálaszTörlés
  2. @Titti
    Természetesen MacAdam, de ez csak egy bizonyos idő után derül ki. :)
    Egyébként először én is nőnek képzeltem el, de hála Chance részletes leírásának, igen hamar rájöttem, hogy Mac pasi. Nem is akármilyen! ;)

    VálaszTörlés
  3. úristen.. nem hittem, hogy van még olyan ember rajtam kívül aki ennyire megvadul a sorozatért.. hát igen, én most olvastam ki 2 perce a hajnal átkát.. és azt kell, hogy mondjam, ezek a könyvek egyre jobbak és jobbak lesznek, úgy hogy 4nap alatt befaltam. :') ja és ahhh John Pritkin... ahhh John.. John.. :)))

    VálaszTörlés
  4. @tami
    Hűű, te hol voltál eddig? :DD
    De örülök, hogy végül idetaláltál. TEAM PRITKIN!
    Belőlem sem tud több értelmes dolgot kiváltani, mint hogy aaahhh..., és még sorolhatnám. :D
    Jajj, én úgy szeretem ezt a sorozatot, hogy meg tudnám szállni Chance-t, hogy lássam a gondolatait a továbbiakkal kapcsolatban is.
    Már most annyit áradozok róla, hogy egy barátnőmet is teljesen behülyítettem, de hát nem is normális az, hogy nem szerelmes mindenki a sorozatba, nem? :D

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok. A hozzászólásokat olvasva bàtorkodom èn is ide firkantani. Megvallom a könyv vèletlen mód akadt a kezeim közè. Karàcsonyra kaptam egyik rokonomtól, mert tudta szeretem ezeket a termèszet feletti dolgokat, fõleg ha vámpirokról van szó. Rólam tudni kell hogy nagy twilight fan vagyok igy mikor elkezdtem olvasni a megèrint a sötètsèget nem kicsit volt idegen tõlem. Kuszának ès túl soknak találtam. Aztán mègis azon kaptam magam hogy 2. nap elfogytak a lapok. Elolvastam ès nem igen tudtam másról beszèlni mint a kōnyvrōl. Igy aztán nsm haboztam tovább elkezdtem a 2. Rèszt olvasni. Eszmèletlen ès letehetetlen. Számomra mindenkèpp pozitiv csalódás. Ès örülōk hogy vannak mèg rajtam kivül olyanok akiket h ûgy mondjam "megèrint a sötètsèg". :)

    VálaszTörlés
  6. @Veréb Nikolett:
    Én azt mondom, soha jobb rokont, aki ilyeneket vesz neked Karácsonyra! :D
    Elkelne ilyenből nekem is pár.
    De ha még csak 2 részt olvastál, nagyon le vagy maradva, és nm feltétlen azért mondom, hogy csigázzalak és piszkáljalak, de egyre jobb részek jönnek. A 4. már valami FRENETIKUS, annyira jó, hogy elképzelni se tudom, hogy fogja überelni Chance, de abban biztos vagyok, hogy fogja. :D
    És mindjárt itt az 5. rész is. Jaj, menten bebúgatom magam megint, és nekiállok elejétől a sorozatnak. :D

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok!
    Hát ez a rész katasztrófális volt! Cassie az sem tudta mit csinál, hol áll a feje, kiben bízhat meg kiben nem, csak futkározott jobbra balra. Kész káosz! Viszont: Pritkin olyan aranyosan kérte azt a beszélgetést + a tetoválószalonos jelenet..úúúú! Mac-et nagyon sajnáltam, ahogy a védelmezőit is főleg a cicát. Az Elvis-es poénon még mindig röhögök, ahányszor eszembe jut. XD Thomas meg, hát ezt nem hiszem el! Kiborított, értem én, hogy ő legalább szereti, de neee! Micrea szerintem így is sokat profitált már hősnőnk képességeiből. Ezt miért nem veszi senki észre?! Agnes karaktere nagyon tetszik, a vége meg ááá! (Hát nem túl összegüggő, tudom, de momentn ez jutottt..) :)
    Alexandra

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, hát Cassie sose tudja igazán, hogy tulajdonképpen mit is csinál. :D
      De látom, már elkezdődött az érzelmi kikészítés. :D Mondjuk a katasztrofálist erős jelzőnek tartom, de csak olyan értelemben, hogy aki nem ismeri a sorozatot, még félreérti, és azt hiszi, hogy borzasztó a könyv, holott nem, csak Chance úgy játszik velünk, hogy a macska mehetne hozzá továbbképzésre az egerekkel való játék kapcsán.
      Pritkin még imádni valóbb lesz. Tomast közmegegyezéssel utáljuk. Mircea előtt szintén értetlenül állunk, de hát ez van. A poénok meg rulez! :D

      Törlés
    2. Mircea egy baromi jó pasi, ne tessen kérem bántani. :))
      egyébként tényleg így van, Cassie-nek fogalma sincs, mit kezdjen a képességével, útközben tanulja ki a trükköket.
      Chance-nek egyébként ez volt a célja: létrehozni egy olyan főszereplőt, akinek semmi köze a hősökhöz, aki nem úgy született, hogy mindent tud, hanem mint az átlagembernek, meg kell tanulnia mindent. igaz, még így is messze van az átlagostól Cassie, de pont ez a lényege az urban fantasynek.
      Chance érdekesre akarta Cassie karakterét, és ha mindent mindig tudna, és tökéletesen tenne, az unalmas lenne, nem csak Cahnce-nek, hanem az olvasóknak is.

      Törlés
    3. Na, azt ne mondd Nima, hogy te nem osztod azt a nézetet, hogy gyanús ez a nagy érdeklődése Mirceának Cassie iránt! :))

      Törlés
    4. nem gyanús, totál nyilvánvaló.:D igen, Mircea teli van hátsó szándékkal, dehát ez adja a különlegességét. baromi okos, agyafúrt, és hatalmas manipulátor - a világ legnagyobb karakterei ilyenek.

      Törlés
    5. Jogos és milyen igaz. :)
      De azért maradnék tisztelettel... PRITKIN ♥ :D

      Törlés
    6. Pritkin a hab a tortán.:D

      Törlés
    7. Hmm... Tortát akarok! Sok-sok HABBAL! :D
      (Na, mentem inkább olvasni, mielőtt meglódul a fantáziám...) :D

      Törlés

Ez a blog az ÖnTörvényű Bloggerek Klubjának tagja! Bárminemű plagizálás az Éhezők viadalán való azonnali részvételt vonja maga után!

Ha vinnél valamit, merthogy nem közkincs ám ez itt...

Creative Commons Licenc
Gretty Gretty szerint a világ - Egy regénylakás könyvei című műve Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! 3.0 Unported Licenc alatt van.
DMCA.com .

Ha üzennél...

Név

E-mail *

Üzenet *

Bemutatópéldány
Vendégszerepléseim a Klubrádió (95,3) Bemutatópéldány című műsorában, ahol Tímár Ágnessel beszélgetünk könyvekről.
.
 
Support : Creating Website | J. | Mas
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2010-2013 Egy regénylakás könyvei - All Rights Reserved