Dekoratív könyvjelzőtartó készítése házilag - Egy regénylakás könyvei Dekoratív könyvjelzőtartó készítése házilag - Egy regénylakás könyvei
Friss posztok:
Főoldal » » Dekoratív könyvjelzőtartó készítése házilag

Dekoratív könyvjelzőtartó készítése házilag

Írta: Gretty | 2013. október 4., péntek | 16:11

Nemrégiben Mesinél láttam ezt a jó kis ötletet a könyvjelzőim tárolására, és mivel úgy alakult az életem, hogy elfüstölt a számítógépem, hát leültem egy másik gép, nevezetesen a varrógép elé, és elkészítettem a saját vintage-romantikus könyvjelzőtartómat, ami amellett, hogy praktikus, még dekoratív is.

Mint minden, általam készített DIY cuccot, ezt is piszok könnyű elkészíteni, és időben sem több, mint egy óra alatt már pakolhatjuk is rogyásig a könyvjelzőinkkel.


Kellékek:
  • könyvjelzők (gondolom, ez evidens)
  • megfelelő méretű anyag (én például ezt a párnahuzatot - párban - 100 forintért turkáltam annak idején
  • képkeret (bolhapiacról, padlásról, akárhonnan...)
  • szabászolló (vagyis hát, mint látni a képen komoly szerszámomat, bármilyen olló megteszi)
  • cérna, gombostű (a választott anyaggal harmonizáló színben)
  • varrógép és vasaló (nekem mindkettő noname, de kiválóan funkcionáló)
  • tűzőgép és némi belevaló (az enyémet kárpitoscucc címszóval kaptam, de elméletileg a szétnyitható, szimpla irodai tűzőgép is megteheti)
  • kalapács és szög (alapvetően a falra applikálás végett, de én már hamarabb is használni kényszerültem)


Először is kimértem-kiszabtam az anyagot a képkerethez, majd hozzávetőleges elrendezésben a tasakokat is a könyvjelzőkhöz.
Mivel alapvetően egy fülbe több könyvjelzőt is szántam, eleve úgy méricskéltem, nem egyesével helyeztem el a könyvjelzőket a megfelelő ráhagyások miatt.


Miután tessék-lássék módon meglettek a tartózsebek, azokat levasaltam, és újra elrendeztem az anyagon, immár közelítve a végleges állapothoz.
Ezek után külön-külön is körbevarrtam az alapot és a zsebeket is, majd gombostűkkel az elképzelt végleges helyüknél megtűztem.


Végül a zsebeket felvarrtam az anyagra.
Ügyeljünk rá, hogy a színére és nem a fordítottjára varrjuk a zsebecskéket. ;)


Ezek után már csak a képkeretre applikálás marad. Az egyik saroknál elkezdve, az anyagra határozottan ráfeszítve, de mégsem túlzásba esve körbetűztem. (És én itt még egy kicsit rá is kalapáltam, biztos, ami biztos alapon.)


Mint látható, annyi eszem nem volt, hogy még arra is ügyeljek, hogy a minta nem fejjel lefelé legyen, de mivel ezt csak most vettem észre, nem érdekel. :D Ez így lett egyedi! :D


És ha már elkészültünk, nincs más hátra, mint elhelyezni a könyvjelzőket a kész művön, majd a kalapács és a szög segítségével a falra varázsolni.


Természetesen lehet cifrázni a dolgokat. A keretet festhetjük, használhatunk más stílusú anyagot alapnak és akár mást a zsebeknek is.
Ha megteszitek, és elkészítettétek, várom a kész művek képeit öncélú gyönyörködésre. ;)

Ha tetszett a poszt, oszd meg másokkal is!

3 megjegyzés:

  1. Ez nagyon klassz- bár sajnos nekem nincs türelmem ilyenekhez. Esetleg kötni de ennyi :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, nekem meg a kötéshez nincs már türelmem, illetve sose volt.
      Épp ezért a mai napig szent ereklyeként őrzöm a vizsgamunkám a kötésórákról, mert tudom, hogy az életben még egyszer nem leszek képes újra olyat alkotni. :)

      Törlés
  2. Nagyon tetszik az ötlet!!
    Látom ott van a könyvjelző (Eloisa James), amit tőlem kaptál :)

    VálaszTörlés

Ez a blog az ÖnTörvényű Bloggerek Klubjának tagja! Bárminemű plagizálás az Éhezők viadalán való azonnali részvételt vonja maga után!

Ha vinnél valamit, merthogy nem közkincs ám ez itt...

Creative Commons Licenc
Gretty Gretty szerint a világ - Egy regénylakás könyvei című műve Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! 3.0 Unported Licenc alatt van.
DMCA.com .

Ha üzennél...

Név

E-mail *

Üzenet *

Bemutatópéldány
Vendégszerepléseim a Klubrádió (95,3) Bemutatópéldány című műsorában, ahol Tímár Ágnessel beszélgetünk könyvekről.
.
 
Support : Creating Website | J. | Mas
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2010-2013 Egy regénylakás könyvei - All Rights Reserved