Linger - Egy regénylakás könyvei Linger - Egy regénylakás könyvei
Friss posztok:

Linger

Írta: Gretty | 2011. január 20., csütörtök | 18:34

Annak ellenére, hogy igen sok történetbe  bele szoktam szerelmesedni, csak kevés olyan könyv van, ami évekig megtartja különleges helyét a szívemben. S bár falom a mostani vámpíros, démonos, angyalos…, szerelmi trilógiákat, sagákat és még több kötetből álló társaikat, be kell valljam, egyik sem (még a Twilight sem) érte el nálam azt a különleges érzést, hogy bármikor is olvasom, beleborzongok. Igaz, hogy imádtam a Harry Potter sorozatot, vagy hogy megdobban a szívem az Alkonyat könyvekre, sőt én még az Evernight részeivel is szimpatizálok, mégsem nyújtanak katarzist. Talán pont azért, mert annyira kapcsolódnak egymáshoz, hogy a sok rész egyben tárja elém a történet sava-borsát.

Ám mindig van kivétel. Ez esetben Maggie Stiefvater tett csodát. A Mercy Falls Farkasai sorozatának második kötete ugyanúgy lenyűgözött, mint az első. Igaz a Linger már jobban igényli a Shiver ismeretét, s a végén szinte kínálja a Forever-beli folytatást én mégis elővenném újra akár önállóan is.

Egyrészt ugyanazt kaptam tőle, mint a Shivertől, úgymint költőiség, finom, lassú mégis szépséges fogalmazás, más felől viszont teljesen más könyv volt, mint az első.

Nos, a legszembetűnőbb különbség, hogy itt már négy szemszögből ismerhetjük meg a történetet. Ezzel az elején ugyanúgy voltak problémáim, mint a Shivernél. Igaz itt már pozitívan álltam a dologhoz, de azért csak zavart egy picit. Mégpedig azért, mert annyira csak Samet és Grace-t akartam, hogy rosszul esett az ”új” szereplők megjelenése. Persze, mondhatni ”rutinosan” már tudtam, hogy ennek oka lesz, illetve van. Faltam is a sorokat, oldalakat, hogy minél hamarabb fényt deríthessek Isabel és Cole szerepére.
Előbbinél sajnos nem sikerült rájönnöm, talán majd a Foreverben. Utóbbi ellenben nagyon megszeretette magát velem a végére, még úgy is, hogy az elején osztottam Sam ellenszenvét. De el kell ismerni, az elméletei kulcsszerepet játszanak a végkifejletben. Ráadásul az ő jellemfejlődése jóval szembeötlőbb, mint ahogy az elején gondoltam volna. Sajnos ugyanezt Isabelnél nem tapasztaltam. Számomra ő nagyon beleragadt a dühből lázadom, csakazértisszenvedek szerepkörébe. Bimbózó kapcsolatukat – ha egyáltalán nevezhetem így – pedig akár elhagyhatónak is éreztem. De üde kontrasztot nyújtottak, ridegségükkel, problémásságukkal fokozták azt a költői, tiszta szerelmet, amit már korábban is megismerhettünk.

Hisz velük ellentétben állt Sam és Grace. Igaz, Grace keveset volt aktív cselekvő, inkább csak köré szerveződött a cselekmény. De számomra még mindig az az imádnivaló, önálló lány, akit úgy megszerettem a Shiverben. Minden gondolatát, tettét értettem, átéltem vele együtt azt a kettősséget, ami Sam iránti szerelmét és elkötelezettségét és a belülről kényszerítő érzéseket, sejtelmeket állította szembe egymással. Arról már nem is beszélve, ami a szülei pálfordulását illeti. Meg kell mondjam, gyűlöltem a szüleit! Nagyon egyetértettem azzal a résszel, amikor Grace rávilágított arra, hogy 17 év nemtörődömség után nincs joguk ítélkezni a döntései felett. Hisz semmi olyat nem tett, amivel kiérdemelte volna ezt. Nem lett drogos, nem romlottak a jegyei, nem lett leányanya, nem adta fel a jövőjét, az álmait. Egyszerűen csak párt választott. Igaz nem akárkit, de ez egyben azt is jelenti, hogy nem is akármilyet! J

Mert Samben nem hiszem, hogy bármilyen anyuka találhatna kifogást. (Jó, persze-persze, leszámítva a farkas dolgot, de azt ugyebár nem tudják széles körben.) Az ő karaktere is jelentős fejlődésen ment keresztül. Mindamellett, hogy megmaradt benne az ártatlanság, határozottabbá vált, aki képes felvállalni a falkával járó felelősséget, döntéseket hozni a jövőjét illetően.

De a Grace iránti érzései nem változtak, s ez az érzés az, ami átszövi az egész történetet. Kettejük szerelme nem csak az ő életüket szövi át, hanem a mellékszereplőkét is. Inspiráló, erőt adó, időtlen. Szinte klasszikus, mint az Üvöltő szelekben, vagy Rómeó és Júliában. S sajnos ezen rész végén úgy tűnt, hogy éppoly tragikus is.

Hihetetlen, ahogy az írónő  megfesti könyvei hangulatát. A Shiverben csak úgy csípett a hűvös tél, itt pedig egyfajta fojtott, vihar előtti fülledtség volt. Tele volt a könyv minden sora feszültséggel, visszafojtott várakozással. Ugyanúgy lassú örvényű mű, mint az előző könyv, de végig lehet érezni, hogy valami történik, a felszín alatt készül valami.
S bár itt kiszámíthatóbb volt a végkifejlet, mégis meglepett, hogyan oldotta meg Stiefvater. Érdekes volt, hogy megpróbálta a tudományt is beleszőni, mintegy racionális magyarázatot keresve a történetre. (Nyilván a következő részben ez még hangsúlyosabb lesz.)
Az utolsó sorokat nemes egyszerűséggel megkönnyeztem, olyan szívbemarkoló volt Sam elhatározása, lényéből áradó keserűsége, s ennek ellenére állhatatossága.

Nem is tudom, hogyan fogom kibírni a Forever magyar megjelenéséig. Ízlelgetem a gondolatot, hogy júliusban beszerzem angolul, és megpróbálkozom vele…
De biztos, ami biztos, mind a Shivert, mind a Lingert elolvasom még addig párszor!

Értékelés:

Ha tetszett a poszt, oszd meg másokkal is!

0 megjegyzés:

Ne tartsd magadban...

Mondd el bátran a véleményed!

Ez a blog az ÖnTörvényű Bloggerek Klubjának tagja! Bárminemű plagizálás az Éhezők viadalán való azonnali részvételt vonja maga után!

Ha vinnél valamit, merthogy nem közkincs ám ez itt...

Creative Commons Licenc
Gretty Gretty szerint a világ - Egy regénylakás könyvei című műve Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! 3.0 Unported Licenc alatt van.
DMCA.com .

Ha üzennél...

Név

E-mail *

Üzenet *

Bemutatópéldány
Vendégszerepléseim a Klubrádió (95,3) Bemutatópéldány című műsorában, ahol Tímár Ágnessel beszélgetünk könyvekről.
.
 
Support : Creating Website | J. | Mas
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2010-2013 Egy regénylakás könyvei - All Rights Reserved